GS 500 to model popularnego motocykla produkowanego przez koncern Suzuki. Pierwsze modele opuściły taśmy montażowe w 1989 roku. Szybko jednoślady te stały się hitem i zyskały grono wiernych fanów. Poprzednikiem GS 500 był model GS 400 i to na nim głównie bazowały projekty nowego modelu, który GS 400 miał zastąpić. Silnik w GS 500 pozostał praktycznie niezmieniony, zastosowano podobny, jak w całej serii GS, czyli rzędowy, dwucylindrowy, czterosuwowy. Chłodzony był tradycyjnie powietrzem. Pojemność silnika wynosiła 487 cm3. Silnik dysponował mocą 47 KM, którą osiągał przy 9000 obrotach na minutę.
Zmianie względem poprzednika w GS 500 uległa strona wizualna motocykla. Projektanci postawili na futurystyczny wygląd, czego efektem jest nowoczesna, stalowa rama i zawieszenie. Zastosowano też widelec teleskopowy. W 1993 roku do GS 500 wprowadzono nowość, czyli regulację napięcia wstępnego sprężyn.
Po GS 500 sięgali zarówno początkujący motocykliści, jak i ci bardziej zaawansowani. Dla tych pierwszy była to dobra maszyna na rozpoczęcie przygody z jednośladami. Wyjątkowa poręczność, którą się charakteryzował ten model sprawiała, że chętnie był wybierany do szkół nauki jazdy.
Jednakże nie należy myśleć, że GS 500 to słaba maszyna. Wielokrotnie triumfował na wszelkiego rodzaju rajdach i wyścigach, co pokazuje, że również do profesjonalnej jazdy jest to jednoślad idealny, a jednocześnie wszechstronny.
Suzuki GS 500: Dane techniczne
Dane techniczne: Suzuki GS 500 | |
Marka | Suzuki |
Model | GS 500 |
Poprzednik | GS 400 |
Lata produkcji | Od 1989 roku |
Typ | Sportowo-turystyczny |
Silnik | Dwucylindrowy, czterosuwowy |
Ilość miejsc | 2 |
Moc | 47 km |
Waga | 175 kg |